Brand Manager Claire omarmt het sociale en duurzame karakter van Essity

rubriek: werken bij Essity

“Essity is in alle opzichten een zorgzaam bedrijf, Essity cares”, zo typeert Brand Manager Claire Barbou haar werkgever. “Dat Essity producten maakt die er echt toe doen en dat we serieus werk maken van duurzaamheid, zijn voor mij belangrijke redenen om hier te werken,” aldus Claire. Vanuit haar standplaats in Diegem (aan de rand van Brussel) is zij in de Benelux verantwoordelijk voor het merk Leukoplast.

Voor Claire bij Essity belandde heeft ze uiteenlopende studie- en werkervaringen opgedaan. Als geboren Mexicaanse kwam zij op haar 16e naar België, naar het Franstalige Wallonië om precies te zijn. De taalovergang weerhield haar er niet van aan de Universiteit van Brussel Politieke Wetenschappen te studeren, gevolgd door een master Communicatie (Nieuwe media). Tijdens en na haar studie volgden er banen bij – onder andere – de Mexicaanse ambassade, Solvay, Lockheed en een bureau voor Digitale Marketing. Zo eindigde ze in Antwerpen, alvorens ze kennismaakte met Essity.

Maatschappelijke betrokkenheid

“Ik miste in mijn werk de sociale en maatschappelijke betrokkenheid,” geeft Claire aan. “Ongeveer een jaar geleden zag ik een vacature van Essity en dat trok me aan, daar vond ik juist wel die maatschappelijke relevantie. Essity heeft zogeheten Beliefs & Behaviors geformuleerd, de waarden die onze bedrijfscultuur bepalen. En dat zijn hier niet zomaar mooie woorden, maar die vind je terug in de manier waarop we met elkaar en onze omgeving omgaan. Dat maakt dat ik me hier erg comfortabel voel.”

“De atmosfeer is hier positief, je steunt elkaar waar het kan en je leert van elkaar. Sommigen hebben eerder in een ziekenhuis gewerkt, of in de thuiszorg, anderen komen juist uit de commerciële hoek. Dat levert een mooie mix op en geeft energie. Weet je, ik ga echt nooit met tegenzin naar mijn werk en als ik thuiskom ben ik blij dat ik weer een dag zinvol werk heb kunnen doen. Want dat is het: onze producten maken voor talloze mensen echt het verschil.”

“Ik vind dat ik in een geweldig team werk, met echt toffe mensen. Ja, dat moet je treffen en ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar het is wel iets dat bij het bedrijf past. Er heerst een open sfeer en iedereen doet z’n werk met een positieve mindset.”  

Als Brand Manager van Leukoplast wondverzorging heeft Claire te maken met meerdere landen. “Dat zijn niet alleen verschillende culturen, maar ook verschillende manieren waarop de zorg en verzekeringen zijn georganiseerd, wat weer consequenties heeft voor het gebruik van onze producten. Je moet als Brand Manager natuurlijk altijd heel goed je markt kennen, maar dat geldt nog eens extra vanwege die verschillen tussen Nederland en België.”

Hybride werken

“Het is mijn taak om het internationale beleid van Essity (een Zweeds bedrijf, red.) te vertalen naar lokaal niveau. De daadwerkelijke uitrol doe ik dan samen met een Activation Manager, maar ik werk ook samen met Sales en met Medisch Adviseurs bijvoorbeeld. Sommige dagen werk ik van huis, soms zit ik in Diegem en soms in Zeist. Dat samenwerken met verschillende collega’s op verschillende locaties maakt dat het werk heel afwisselend is.”

“Essity is een heel flexibel bedrijf en dat is mijn functie eigenlijk ook. Als ik iemand zou moeten interesseren om bij ons te komen werken, zou ik dat ook aanhalen. Het feit dat er geen dag hetzelfde is, dat je geen vaste agenda hebt. Als je daar goed mee om kunt gaan, heeft Essity een prachtige plek voor je.”  

Meer informatie

Ben je na het lezen van dit verhaal geïnteresseerd in werken bij Essity? Kijk dan op www.essity.nl voor meer informatie over ons bedrijf, kijk bij de vacatures, of stuur een bericht via www.werkenbijessity.nl.

Deel dit artikel