“Als je hier komt werken, dan kom je echt in een warm nest”
Karlijn koos na de middelbare school voor een carrière in de fysiotherapie. Om iets preciezer te zijn: zij werkte 22 jaar als fysiotherapeut, dierfysiotherapeut en als oedeemfysiotherapeut. “En dat heb ik altijd met heel veel plezier gedaan”, stelt Karlijn. Toch werkt zij nu als accountmanager bij Jobst, het merk binnen Essity dat compressie-oplossingen biedt.
“Ik was eigenlijk op zoek naar wat meer verdieping in de oedeemfysiotherapie, naar wat prikkels om mezelf verder te ontwikkelen. Ik wilde wel graag binnen de gezondheidszorg blijven, maar dan op een andere manier. En net in die periode belde Essity: of ik interesse had om bij Jobst te komen werken. Dat was dus een mooie timing, hoewel het ook midden in de corona-periode viel, dus het duurde heel lang voordat we fysiek konden afspreken.”
“Ik zie nog steeds patiënten”
“Als oedeemfysiotherapeut kende ik Jobst natuurlijk wel, ik gebruikte het ook in mijn praktijk. En ja, dit werk als accountmanager bij Jobst is heel anders dan wat ik in het verleden deed. Maar wat ik heel leuk vind, is dat je toch in een bekende wereld actief blijft. Ik heb nu contact met oud-collega’s en ik zie nog steeds patiënten. Dat laatste is omdat wij helpen als er problemen zijn met het aanmeten van de compressie. Dan bekijken we een patiënt samen. Voordeel daarbij is dat we dezelfde taal spreken, dat communiceert makkelijk. En het helpt bij het opbouwen van vertrouwen natuurlijk.”
Flinke regio
“Ik werk in de regio Zeeland, Zuid-Holland, het zuidelijke deel van Noord-Holland en Utrecht. Dat is een flinke regio inderdaad, ik ben best veel onderweg. We bezoeken onze klanten zo veel mogelijk om over onze producten te vertellen. We werken daarnaast in verschillende cycli waarin we een specifiek onderwerp behandelen. Daar hebben we ook een presentatie bij, met instructies, of in de vorm van een webinar. Dat is heel gevarieerd.”
“Bij ons is iedere dag anders. Naast het bezoeken van de bandagisten en therapeuten stellen we ook contracten op en maken we strategische plannen voor onze grote klanten. Dat doe ik samen met de andere collega’s uit mijn team. We zitten ook ieder kwartaal bij onze key-accounts aan tafel om de cijfers te bespreken en relevant nieuws binnen de compressiewereld met elkaar te delen.”
Ondanks dat mijn collega’s en ik ieder ons eigen rayon hebben, zijn we een hecht team en spreken we elkaar zeer frequent. Ook hebben we maandelijks een teamoverleg op kantoor, samen met onze collega van marketing.”
Jobst Academy
“Heel belangrijk zijn de trainingen die we aanbieden. Meestal is dat bij ons, in Zeist, waar we de therapeuten en bandagisten ontvangen voor een scholing, op de Jobst Academy. Die scholing telt ook mee voor hun accreditatie, dus ze krijgen er punten voor. De wereld van de compressie staat bepaald niet stil, er worden nog steeds innovaties gedaan. Het is aan ons om die kennis over te brengen aan de mensen in de praktijk. In die zin is dat dus precies de verdieping die ik zocht.”
“Er zit heel veel kennis in ons team, we komen allemaal uit de medische hoek. We zoeken elkaar vaak op, om te overleggen en om van elkaar te leren. We zijn zelf ook nooit uitgeleerd. En Essity biedt heel veel mogelijkheden tot studie, als je wilt kun je hier een leven lang leren.”
“Als je hier komt werken, dan kom je echt in een warm nest, dat kan ik uit eigen ervaring zeggen. We zijn heel hecht en iedereen staat klaar voor je, ook als je – bij wijze van spreken – voor de tiende keer dezelfde vraag stelt. Je mag alles vragen en alles zeggen, het is hier een heel veilige omgeving.”
Meer informatie
Ben je na het lezen van Karlijns verhaal geïnteresseerd in werken voor Jobst of een ander merk van Essity? ijk dan op www.essity.nl voor meer informatie over ons bedrijf, kijk bij de vacatures (https://www.essity.nl/werken-bij-essity-in-nederland/vacatures/) of stuur een bericht naar ingeborg.burggraaf@essity.com.