Nieuwe Libresse-campagne live

Mariska Foekema – Zeist | Op maandag 5 september is Libresse met een nieuwe campagne van start gegaan onder de naam “ #Periodsomnia”, ter lancering van ons nieuwe Goodnight maandverband met Max Cour-VTM adaptive technology.

In deze taboedoorbrekende campagne geven we aandacht aan slapeloosheid gedurende de menstruatie. Want ook al leven we in 2022, nog altijd wordt menstruatie gezien als een taboe. Veel vrouwen+ schamen zich voor hun bloedverlies. Niet alleen overdag maar ook ‘s nachts.

Uit recent onderzoek van Libresse blijkt dat vrouwen+ in hun leven gemiddeld vijf maanden slaap verliezen als gevolg van hun menstruatie. Krampen (51%) en angst voor doorlekken (33%) zijn de belangrijkste redenen voor slaapverlies. 21% zegt zich zelfs ‘uitgeput’ te voelen tijdens hun menstruatie.

Te veel vrouwen+ denken dat ze hierin alleen zijn

Met deze campagne willen we een licht laten schijnen op de ervaringen van miljoenen vrouwen+ die de nacht trotseren terwijl ze ongesteld zijn. Van draaien en woelen, hopen dat hun maandverband op zijn plaats blijft en het nemen van een warm bad om 2 uur ’s nachts. Want te veel vrouwen+ denken dat ze hierin alleen zijn.

De campagne bevat een korte film die laat zien wat vrouwen+ doormaken tijdens hun menstruatie ’s nachts. Door te erkennen dat dit een gedeelde ervaring is, wil Libresse een deel van de pijn en angst rondom dit probleem wegnemen. Bekijk hier de film: https://youtu.be/LKuDhhSWcqw

De campagne loopt tot en met eind november en zal ondersteund gaan worden d.m.v.: PR, online video’s, social media, influencers, bioscopen, LindaMeiden & Flair, nationale in-store promotie, sampling en nieuwsbrief.

En op dinsdag 13 september om 21.30 was Libresse Midnight Period Yoga te zien, een online yogales om vrouwen+ verlichting te bieden bij de pijn en onrust net voordat zij de nacht ingaan. Deze virtuele yogales werd gegeven door influencer Milou Turpijn en was voor iedereen te volgen via Instagram account Milou Turpijn. Dus een mooi ondersteuningsplan om deze campagne onder de aandacht te brengen bij onze doelgroep.

Doe ook mee met onze missie naar slaap! #Periodsomnia!

 

Deel dit artikel