Essity zoekt

Campagne ‘Employer Attractiveness’ van start

Gertie Eikenaar – Zeist | Onze nieuwe ‘Employer Attractiveness’ campagne is op 19 september live gegaan. Het zal voor niemand nieuws zijn dat we -net als bijna alle andere werkgevers- een flinke uitdaging hebben op het gebied van het invullen van vacatures. Daar hebben we er al langere tijd veel te veel van.

Deze campagne speelt zich volledig online af, via betaalde sociale media posts op verschillende kanalen. Inclusief op onze eigen Essity Nederland Instagram en LinkedIn kanalen. Via dit filmpje (zie hieronder) proberen we zoveel mogelijk potentiële nieuwe collega’s te bewegen een kijkje te nemen binnen onze ‘omgeving’ www.werkenbijessity.nl  en -dat willen we natuurlijk het liefst- meteen te laten solliciteren.

De campagne is met name gericht op het vervullen van de vacatures in onze Nederlandse fabrieken. Het filmpje in dit artikel is gericht op heel Nederland, maar we ’targetten’ ook ‘geografisch’ op bijvoorbeeld Hoogezand waar het filmpje eindigt met de uitnodiging om specifiek op functies daar te reageren. Hetzelfde doen we met de combi Cuijk/Gennep en met Suameer.

Via de sociale media posts en het filmpje kunnen mensen dus met ons in contact komen via www.werkenbijessity.nl Neem hier ook vooral een kijkje!

De campagne loopt vier weken en we zijn natuurlijk ontzettend benieuwd naar de effecten. Dit is pas het begin: we zullen dit soort communicatie-activiteiten ook gaan opzetten voor de vacatures die we hebben in Zeist en ook vervolgcampagnes voor de fabrieken zullen noodzakelijk zijn. Het is een illusie te denken dat we met 1 filmpje onze vaak al langere tijd bestaande vacatures kunnen invullen. Maar we moeten ergens beginnen en leren van de ervaringen die we hiermee opdoen. Uiteraard is budget een belangrijke voorwaarde; ook daaraan wordt gewerkt.

Deel dit artikel