Essity-onderzoek als basis voor PR

Gertie Eikenaar – Zeist  |  Een van de belangrijkste doelen in het werk van communicatiemensen, is het genereren van positieve publiciteit over het merk en/of de organisatie waar ze voor werken. In het geval van Sophie (Vrolijks, mijn collega) en mij gaat het dan om het creëeren van relevante content, die Benelux media interessant genoeg vinden om iets mee te doen- uiteraard met vermelding van Essity en liefst ook nog van een of meer van onze productmerken. Een heel bekende en overigens vrij traditionele manier om dit te doen is het uitsturen van een persbericht met het nieuws dat je te melden hebt.

Daarnaast belicht je hetzelfde nieuws ook via de website, op LinkedIn, via Twitter, Facebook, in deze AbsorberOnline en vanzelfsprekend ook via onze interne communicatiekanalen. Denk aan Essentials, Essence en Yammer.

Een veelgehoorde kreet binnen communicatie en marketing luidt ’Content is king’! Of in gewoon Nederlands: “Als je wilt dat er over je geschreven wordt, moet je iets zinnigs te melden hebben.“ Dat proberen wij geregeld te bereiken door -vaak in overleg met het PR bureau waar we mee werken- bepaalde voor Essity relevante zaken te laten onderzoeken en vervolgens de uitkomsten van dat onderzoek te communiceren via de hierboven genoemde kanalen. Vaak zijn we daar best succesvol mee, hoewel dat natuurlijk een kwestie van lange adem is. Essity is een heel jong merk en de meeste van onze product brands zijn vele malen bekender, zeker bij consumenten.

Twee voorbeelden van recente Essity PR activaties, inclusief persberichten en onderzoeksuitkomsten, vind je via deze links :

April 2020 https://www.essity.nl/nieuws/onderzoek-naar-hygiene-na-corona/

Augustus 2020 https://www.essity.nl/nieuws/huishouden-na-corona/

De resultaten waren in beide gevallen prima; we zijn gevraagd om aan radiointerviews mee te doen en de berichten zijn door verschillenden media goed opgepakt. Als je vragen hebt of hier meer over wilt weten, aarzel niet: Gertie.eikenaar@essity.com

Deel dit artikel