Lancering nieuwe TENA Discreet campagne: Tijd om anders te denken over urineverlies

Anne Zitter – Zeist | Incontinentie blijft een onderwerp waar veel misverstanden over bestaan. Hoewel TENA een positieve verandering ziet in hoe mensen erover denken, horen we nog vaak vrouwen zeggen: “Ik heb geen TENA nodig voor mijn klachten, ik ben te jong voor TENA-producten” of “Maandverband werkt prima voor urineverlies.”

Nieuw onderzoek* van TENA toont aan in hoeverre maatschappelijk stigma en schaamte vrouwen tegenhouden die last hebben van urineverlies. Uit een enquête onder meer dan 2.500 vrouwen blijkt dat 84% hierover heeft gezwegen vanwege sociale schaamte. Bovendien zoekt één op de drie vrouwen geen hulp door heersende taboes. De resultaten laten verder zien dat:

Deze denkwijze over urineverlies is echter achterhaald. Daarom heeft TENA een krachtige campagne ontwikkeld met de boodschap: Het is tijd om anders te denken over urineverlies en TENA.

De campagne is gelanceerd om de manier waarop mensen naar urineverlies kijken te veranderen. TENA komt op voor vrouwen en geeft hun kracht door ervoor te zorgen dat ze zich gehoord en gesteund voelen – juist in een periode die kwetsbaar kan zijn.

In de campagne worden vrouwen getoond die zijn geselecteerd op basis van hun echte ervaringen met urineverlies. Door hun kracht en zelfvertrouwen te laten zien, daagt de campagne maatschappelijke misvattingen over incontinentie uit en nodigt zij vrouwen uit om anders te denken over hun lichaam en de uitdagingen die zij ervaren.

De komende weken kun je de campagne tegenkomen op televisie, via onlinevideo’s op YouTube en op social media. Zie hieronder de commercial..

* Bron: Enquête door Focaldata, november 2024, n=2560 vrouwen met urineverlies, leeftijd 25-64, VK, Duitsland, Australië, Italië, Frankrijk.

Deel dit artikel