EWoW is live sinds 3 februari
Mark van Nesselrooij – Zeist | In december schreven we nog over de laatste voorbereidingen om op 3 februari live te kunnen gaan met EWoW*. En ook dat we in de maart-editie van de Absorber goed nieuws hoopten te melden. En nu is het dan zover: we zijn helemaal volgens plan live gegaan op maandag 3 februari.

Na een intensieve ‘cutover’ week eind januari, inclusief de avonden en het weekend, kregen we een “GO” van de stuurgroep om de switch te maken. Op zondagavond 2 februari hebben we de interfaces omgeschakeld naar het nieuwe systeem en zijn alle gebruikers geactiveerd. Direct daarna zijn de eerste testen gedaan en werden de eerste stappen gezet om vanaf maandag operationeel te zijn. En dat ging goed! In de fabrieken werden de processen gestart om grondstoffen bij de machines te krijgen en werden de machines geleidelijk opgestart. In de business units werden klantenorders verwerkt en startte de logistiek.
Op moment van schrijven zitten we nog in de zogenaamde ‘hypercare’ periode. Dat wil zeggen dat er een grote groep specialisten beschikbaar is om direct support te geven bij kleinere of grotere problemen. De eerste twee hypercare weken waren zij fysiek aanwezig op de locaties, daarna op afstand. De hypercare periode duurt 6 weken (tot en met 14 maart), daarna schakelen we over naar een normale support structuur. Gelukkig kunnen we rapporteren dat er geen grote problemen zijn geweest. Productie draait op alle fabrieken, orderverwerking en logistiek werkt. De super users op de vestigingen, samen met het EWoW team, hebben bergen werk verzet om tot dit resultaat te komen. Hier kunnen we allemaal heel erg trots op zijn!
(Klik voor een vergroting)
*EWoW staat voor “Essity Way of Winning”, het programma dat Essity uitrolt over de gehele organisatie, wereldwijd, om een grote digitaliseringsslag te maken. De kern is het vervangen van ons verouderde SAP platform door het meest recente SAP platform dat technisch en functioneel helemaal up to date is met de huidige standaarden.
Dit is het perfecte moment om niet alleen de techniek te moderniseren, maar ook de manier van werken, de processen, wereldwijd te harmoniseren, de gegevensmodellen te optimaliseren om daarmee veel betere data-analyses te kunnen doen en sneller te kunnen reageren op trends.