Bezoek Donato Giorgio en Paul Davies aan Hoogezand
Richard Fernhout – Hoogezand | Op donderdag 16 januari hadden we in Hoogezand bezoek van onze President Global Manufacturing Donato Giorgio en onze Vice President Product Supply Personal Care Paul Davies.
Samen met de VP’s voor HR (Margareta Areskog) en Technology (Miguel Enriquez) hadden ze twee hoofdonderwerpen waarover ze zich een beeld wilden vormen.
Ten eerste de performance en ontwikkelingen rond BlueBell/Infinity 2 en ten tweede de manier van werken zoals we die opgestart hebben bij de H10 na de OPM assessment, waarbij de machinebemanning een doorslaggevende rol speelt in het bepalen van de machineprioriteiten.
Bij BlueBell was men erg onder de indruk van de manier waarop sinds kort de problemen worden geanalyseerd en opgepakt. Onze mensen hebben laten zien hoe ze de verschillende processen bestudeerd hebben om te begrijpen hoe het zou moeten werken. En vanuit daar dan de actie nemen om te zorgen dat er een nieuwe standaard komt, of terug naar de bestaande standaard of dat de standaard verbeterd moet worden.
Maar duidelijk werd ook dat het zeer complex was en dat we nog voor een behoorlijke uitdaging staan. Maar overall hebben ze vertrouwen uitgesproken in de toekomst en dat we als Hoogezand en Technology erin zullen slagen de lijn naar het juiste niveau te brengen. Daarbij hebben ze ook hun hulp toegezegd.
Bij H10 hebben Donato, Paul, Miguel en Margareta geluisterd naar de ervaringen van de bemanning, RST en DM over de afgelopen maanden in het kader van OPM (lees meer over Ownership in het artikel van Koos Woltmeijer en Mark Deuring). Dat was een fantastische sessie, waar ik zo enorm trots was op wat onze mensen bereikt hebben en gepresenteerd hebben.
Al met al verlieten Paul en Donato Hoogezand met een goed gevoel. Duidelijk was en is dat de resultaten niet waren zoals ze moeten zijn en niet in lijn waren met hetgeen Hoogezand ook wel gepresteerd heeft in het verleden.
Er is daarbij ook echt de verwachting dat Hoogezand nog veel betere resultaten moet laten zien! Maar men heeft het volledige vertrouwen en ze zijn heel erg positief over de weg die we zijn ingeslagen.
Daarbij herhaal ik de boodschap wat de succesfactoren zijn: eigenaarschap bij medewerkers, vergroten van kennis en vaardigheden, werken aan en volgens standaarden!
Aan iedereen bedankt voor zijn inzet en bijdrage tijdens dit bezoek en laten we er voor zorgen dat we in 2020 laten zien: HOOGEZAND WERKT!