Breaking news voor Edet
Christine Voorma – Met trots kondigen wij een nieuwe telg in het Edet assortiment aan! Maar voordat we de naam, `gewicht´ en exacte geboortedatum bekend maken, gaan we even terug in de tijd.
Het is begin januari 2018; we starten als operationeel brand team (OBT) het jaar met de analyses over het vorige jaar en wederom realiseren we ons dat het Edet assortiment sterk leunt op onze held: Edet Ultra Soft; een prachtig vier-laags-product; hoge kwaliteit, met goede prestaties op zowel zachtheid van het product als op sterkte. Tegelijkertijd weten we dat een deel van de doelgroep ook behoefte heeft aan een zogenaamde “value-for-money” propositie. In het Edet assortiment bieden we voor deze gebruikers Edet Family Comfort; veelal verkocht in grootverpakkingen en in promotie.
Consumentengedrag
Wellicht vraag je je nu af hoe dat werkt met doelgroepen en daar producten voor ontwikkelen en aanbieden. Iedereen in Nederland koopt en gebruikt toiletpapier; toiletpapier wordt aangeboden in verschillende soorten en maten, net zoals dat gebeurt met andere categorieën in de supermarkt. Ik maak de vergelijking met chocola om het duidelijker te maken. Zo zijn er mensen die houden van pure chocola, andere die de voorkeur geven aan melkchocolade en weer anderen die alleen maar gaan voor zeezout-karamel. Maar uiteraard zijn er ook consumenten die de ene keer het ene kiezen en de andere keer iets anders. Dit consumentengedrag zien we in heel veel categorieën en dat geldt dus ook voor toiletpapier.
Bij de ontwikkeling van het Edet assortiment spelen we in op deze verschillende behoeftes en bieden we producten aan die voor ieder wat wils zijn. Edet Family Comfort had een nieuwe impuls nodig, die het mogelijk moet maken weer vol gas te geven op dit deel van het assortiment.
En zo is Edet Comfort ontstaan; officieel geboren in de fabriek in Stembert op donderdag 20 februari 2019. Hier ging maanden van productontwikkeling aan vooraf samen met het Stembert team. En we mogen trots zijn op deze nieuwe telg.
Bijna vierkant
Edet Comfort, een 3-laags product met een unieke “pentagon” embossing. Het patroon op het papier zorgt voor een goede volumestructuur. En dat zorgt er weer voor dat het product heerlijk zacht aanvoelt en er zacht uitziet. Maar er is meer veranderd; het velletje is van rechthoekig (bijna) vierkant geworden. En het voordeel daarvan is dat het beter de hand bedekt en daardoor een comfortabeler gevoel geeft. Dus eigenlijk Comfort vanuit twee invalshoeken: de volumestructuur en de maat van het velletje.
De eerste vereiste voor succes is een goede kwaliteit en een goede positionering in de categorie. Deze stap is gezet en in de komende maanden gaan we er alles aan doen samen met het Nederlandse sales team om van deze nieuwe range Edet Comfort een daverend succes te maken.