Essity: 3e verjaardag en nieuwe ‘brand purpose’

Gertie Eikenaar – Zeist Moeilijk voor te stellen, maar ons mooie bedrijf heet inderdaad alweer drie jaar Essity. Je hebt vast de communicatie hierover wel ergens meegekregen, via de Essence-schermen, op Essentials (kijk vooral het filmpje van Magnus!) of via je manager, maar we willen deze heugelijke feiten ook in de Absorber Online niet onopgemerkt voorbij laten gaan.

Het zijn drie prima jaren geweest, met zeker de nodige ups en downs, maar als we naar de cijfers kijken zien we dat zowel de omzet als onze winstgevendheid sinds de notering van Essity zijn verhoogd. Niet onbelangrijk voor een commerciële organisatie die het onderaan de streep van precies deze dingen moet hebben als het gaat om het op een gezonde manier voortbestaan.

In al onze merken zijn we toegewijd aan welzijn – of het nu gaat om lymfoedeem, of verband houdt met toegankelijke handhygiëne, ouderenzorg of babyzorg – welzijn is onderdeel van onze visie en bedrijfsstrategie. Het is ook een essentieel onderdeel van het leven. Door het leveren van onze producten en diensten, stellen we meer mensen in staat om elke dag een beter leven te leiden.

Brand purpose

Uit deze kern van onze business vloeit het nieuwe ‘brand purpose’ van Essity voort: Breaking Barriers to Well-being. Brand purpose betekent letterlijk vertaald ‘merkdoel’. Dus wat willen wij met ons merk bereiken? Wat wij willen is: Breaking Barriers to Well-being ofwel Barrières voor welzijn doorbreken. Tja, in het Engels klinkt het toch iets beter en gelikter….

Maar hoe we het ook noemen, de basis is dat we nog steeds uitdagingen voor het welzijn van mensen zien. Het stigma rond incontinentie, meisjes die van school afhaken als gevolg van problemen die verband houden met menstruatie, gebrek aan adequate hygiënefaciliteiten, om er maar een paar te noemen. En niet te vergeten waar we voor staan en aan werken op het gebied van duurzaamheid; een heel belangrijke pijler als het gaat om ‘well-being’!

Onderzoek naar bekendheid

Uit onderzoek dat in een aantal markten (Zweden, het Verenigd Koninkrijk, de VS, Frankrijk, Duitsland en Mexico) werd uitgevoerd blijkt dat mensen ons echt waarderen. De studie werd uitgevoerd onder een selectie van onze corporate doelgroepen; klanten en zakenpartners, investeerders en financiële analisten, beleidsmakers en beïnvloeders. We hebben bewustzijn en perceptie van mensen met betrekking tot Essity gemeten; de bekendheid bij onze doelgroepen in deze markten is 55 procent. Een goed begin! (check Essentials als je hier meer over wilt weten)

Ons merkdoel, “Breaking Barriers to Well-being” is, zoals je wellicht gezien hebt op Essentials, afgetrapt met het filmpje dat een aantal van de fantastische prestaties van onze collega’s in de afgelopen moeilijke ‘Corona’ maanden belicht. In de toekomst zullen jullie meer verhalen en activiteiten blijven zien die duidelijk maken hoe wij bij Essity “Barrières voor welzijn” doorbreken.

 

Deel dit artikel