Essity laat zich zien op beurzen en symposia

Geplaatst in: Juni 2019

Hannah van Hooijdonk – Vanuit Essity staan wij zeer regelmatig op symposia en beurzen. Elk evenement heeft zijn eigen doelgroep, onderwerpen en bezoekers. Maar het is zeker belangrijk om als bedrijf je aanwezigheid te laten zien!

Als continentieverpleegkundige sta ik op de symposia, gerelateerd aan continentiezorg. Persoonlijk vind ik het geweldig om aanwezig te zijn op deze dagen. Je staat er meest met een of meerdere collega’s, afhankelijk van de hoeveelheid bezoekers die aangemeld zijn vanuit de organiserende instelling.

Het is leuk om jouw stand zo mooi en overzichtelijk mogelijk in te richten dat alle bezoekers een goed overzicht krijgen en je er zelf ook nog goed bij kunt staan om de bezoeker te informeren of hun vragen te beantwoorden.

We hebben hierin dus verschillende doelgroepen/doelen:

  • Onze klant, de hulpverlener: verzorgenden, verpleegkundigen, specialistisch verpleegkundigen, fysiotherapeuten en patiëntenorganisaties
    Het is geweldig om enthousiaste klanten te informeren en adviseren over onze producten en een juist gebruik. Wij bieden trainingen aan voor de hele groep om bijvoorbeeld aanlegtechnieken te instrueren. Dit doen we op verschillende niveaus, van verzorgenden tot continentieverpleegkundigen. Je kunt je laten zien als “partner” van zelfsturende teams, zodat ze je bij vragen weten te vinden. Ook door middel van ondersteunende materialen als onze geaccrediteerde e-learnings en keuzekaarten.
  • De eindgebruiker, eventueel met mantelzorger
    Heel belangrijk om de eindgebruiker informatie te geven over onze producten. Je hebt hele tevreden klanten die komen informeren of er nog nieuwtjes zijn. Er komen ook mensen aan de stand die aangeven ontevreden te zijn. Als er dan een goed gesprek uitkomt waarbij de gebruiker positief de stand verlaat, geeft dat een heel goed gevoel.
  • Speciale productpromotie
    Ook staan we wel met speciale producten die we promoten. Nieuwe technieken of ontwikkelingen. Geweldig om te zien hoe dan de bezoeker reageert op onze innovaties en informatie meeneemt naar het team of leidinggevenden om aandacht hiervoor te vragen. Zeker dat we hier potentials uit kunnen halen!

“Ik vind het heel belangrijk om een leuke gadget op de stand te hebben liggen. Dit geeft toch aantrekkingskracht om je stand te komen bezoeken. Of het nu de zorg betreft of eindgebruikers, men wil altijd iets “meenemen”.”

Wij hebben altijd wel een leuke gadget zoals een mooie pen, lippenbalsem, wat lekkers en vaak ook samples in de vorm van kleine inleggers of tubetjes huidverzorging bij ons. Bij de buurtzorgdagen boden we bezoekers de mogelijkheid om een “polaroidfoto in een lijstje” te laten maken van het team om in de teampost te hangen. Deze activiteit was erg in trek!

Afgelopen voorjaar heb ik op vier verschillende beurzen gestaan: de CV&V beurs voor continentieverpleegkundigen, de buurtzorgdagen, de jaarlijkse beurs van de NVFB (de vereniging voor bekkenbodem fysiotherapeuten) en de zorgdagen van Noorderbreedte (zorg voor ouderen, waar we onze TENA Identifi hebben gepromoot). Heel verschillend publiek maar allemaal erg leuk om te doen!

 

Print Friendly, PDF & Email