Project Satsuma succesvol afgesloten
Ekke van Berkum – Hoogezand | Voor de zomervakantie is bij UcM Baby het project Satsuma afgesloten. Het project heeft permanente kanalen in de absorberende kern geïntroduceerd. Hiermee is in een belangrijke wens van klanten in vervulling gegaan. Meer en meer zien we dat dit de standaard is in broekluiers.
Naast de kanalen is de luier dunner geworden en dit levert weer een mooie bijdrage aan het verminderen van onze ecologische voetafdruk en de kostprijs van ons product.
In november en december 2020 hebben we de ombouw van UcM 6 en Ucm 7 gedaan met daarna de bijbehorende validatie van de processen en producten. UcM 8 volgde in het begin van het nieuwe jaar. Omdat we voor onze eigen merken Libero (Scandinavische markt) en Lotus (Franse markt) produceren en ook nog het Retail Brand ASDA als klant hebben, hadden we te maken met drie verschillende launch momenten. Hierdoor moest er vaak heen en weer omgebouwd worden tussen twee verschillende productspecificaties.

Nu we klaar zijn met het project en alle restpunten zijn afgerond, is het tijd om even stil te staan bij wat we hebben bereikt: er is een heel mooi product in de markt gezet dat heel erg gewaardeerd wordt door onze klanten. Het project (=Operatie, logistiek, Laboratorium en het projectteam samen) heeft de producten met de juiste kwaliteit op de juiste launch momenten afgeleverd en is daarnaast ruim binnen het budget gebleven. Daar mogen we best trots op zijn met z’n allen. Helemaal als we ons realiseren dat we het project hebben moeten uitvoeren in coronatijd, waarbij het niet mogelijk was mensen van buiten in de fabriek toe te mogen laten. Dus we hebben het met zijn allen gedaan zonder support van mensen van Unicharm of uit Zweden. Chapeau!
Bedankt namens het gehele Satsuma projectteam.
Charles Meng, Project Manager International Business
Marie Johansson, Lead Product Developer
Jos Bodewes, Factory Project Leader
Ekke van Berkum, Technology Area Manager