Vertonen wij duurzamer gedrag na corona?

Gertie Eikenaar en Sophie Vrolijks – Zeist  |  We hebben het al vaker besproken: “wij van communicatie” hebben als een van onze belangrijkste doelstellingen het creëren van grotere naamsbekendheid voor Essity. Dat is bijvoorbeeld essentieel als we mensen willen interesseren om bij ons te komen werken of als we met klanten over meer- en bredere onderwerpen willen praten dan alleen maar specifieke producten.  Denk bijvoorbeeld aan duurzaamheid.

Een pagina uit het rapport Code Groen

Over dit onderwerp hebben we recent internationaal onderzoek gedaan in tien landen, waaronder Nederland. Het global rapport heet ‘The Green Response’, de Nederlandse versie van het onderzoek en rapport is ‘Code Groen’.

We hebben eind november een persbericht hierover uitgestuurd, met een aantal publicaties in de media als resultaat.

Behalve als aanjager om relevante content over Essity te genereren is de inhoud van de rapporten zeker de moeite waard om door te nemen: er is echt wel het een en ander gebeurd met ons gedrag ten aanzien van duurzaamheid in de rare en ingewikkelde (corona) periode die we achter de rug hebben- sterker nog, waar we nog steeds in zitten.

Mocht je geïnteresseerd zijn dan kun je het Nederlandse rapport en persbericht via deze link vinden: Nederlander maakt zich meer zorgen om klimaat sinds corona (essity.nl)

Het rapport over de internationale resultaten is ook interessant om even te bekijken, zeker gezien de vergelijkingen op bepaalde punten tussen de landen. Je vindt het hier: Essity Green Response Report shows substantial change in consumer behaviour towards environment

Deel dit artikel